چرا دوچرخه ‌های بیدود از تهران جمع شد؟‎-راهبرد معاصر
جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه بارش برف و باران از روز یکشنبه آغاز می‌شود راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران

چرا دوچرخه ‌های بیدود از تهران جمع شد؟‎

شهردار تهران در خصوص موضوع جمع‌آوری دوچرخه‌های بی دود گفت: بیدود نسبت به سرمایه گذاری که کرده بود چرخ اقتصادی اش نمی‌چرخید.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 09
کد خبر: ۳۰۳۰۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ اولین سرویس دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی در ایران با استفاده از فناوری اینترنت اشیا فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. این سرویس « بیدود » نام داشت این دوچرخه‌های نارنجی‌رنگ مهمان تهران شدند؛ دوچرخه‌هایی که با اپلیکیشن می‌توان آنها را پیدا کرد، تا مقصد رکاب زد و بدون نیاز به تحویل به کسی یا جایی، قفل می‌شوند تا راکب و رکاب بعدی.

 

پیروز حناچی در حاشیه برگزاری سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در جمع خبرنگاران، گفت: در هر لحظه سرویس و خدمات جدیدی توسط استارت‌آپ‌ها ارائه می‌شود. در دوره جدید شهرداری تهران، تلاش شهرداری این است که به عنوان شتاب دهنده اصلی فضایی برای کسب و کار این حوزه ایجاد کند.

 

وی افزود: این سرویس‌ها سفرهای درون شهری را کاهش می‌دهند و ارائه خدمات را راحت‌تر می‌کنند. برای حمایت این شرکت‌های نوبنیان، حمایت‌هایی از سوی شهرداری انجام می‌شود تا این فرصت به مزیتی برای شهر تبدیل شود.

 

وی در خصوص آزادسازی اطلاعات نیز گفت: انتقال داده‌ها در همه کشورها در ابتدا با مقاومت‌هایی مواجه می‌شود اما بعد از راه اندازی آنها همه متوجه می‌شوند دادن اطلاعات به ارائه سرویس‌های بهتر می‌انجامد و به این ترتیب فضای بهتری ایجاد می‌شود.

 

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص بهره شرکت‌ها از فیبر نوری گفت: اکثر شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از این فیبر نوری استفاده کنند و هیچ منعی برای آنها وجود ندارد.

 

وی در خصوص بهره گیری از فناوری‌های هوشمند در جهت کاهش آلودگی هوا افزود: وقتی سرویس و خدمات از طریق موبایل به شهروندان ارائه شود سفرهای بی مورد شهری حذف می‌شود و نیاز به تردد کمتر می‌شود که یکی از تاثیرات این سرویس‌ها علاوه بر ارائه خدمات بهتر، کاهش سفرهای درون شهری است.

 

وی در خصوص موضوع جمع‌آوری دوچرخه‌های بی دود نیز اظهار کرد: ما با این شرکت قطع همکاری نکردیم اما به نسبت سرمایه گذاری که کرده بودند چرخ اقتصادی آنها نمی‌چرخید و در حال حاضر مشغول مذاکره هستیم تا این دوچرخه‌ها باب شود.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره نامه محرمانه شورا به شهرداری درباره بام لند، گفت: خودتان اعلام می‌کنید این نامه محرمانه است و دارای طبقه بندی است اما در حال بررسی هستیم و اینکه در برخی قراردادها مشکلاتی وجود دارد که همه از آن اطلاع دارند.

 

ارسال نظر